donderdag 31 maart 2016

blog #1 op naar Urkerdag

Graag wil ik in aanloop naar Urkerdag elke donderdag de voorbereidingen laten zien. Elk jaar weer zijn er kleren te klein of aan vervanging toe etc. Dit jaar is mijn oudste als eerste aan de beurt. Zijn rökkien ( zwart jasje) is wat te strak geworden en zijn gestreepte baatje is echt te klein. Omdat ik het naaien van een mannenpak nog niet onder de knie heb, heb ik iemand gevraagd een gestreept baatje voor hem te naaien. Maar die had geen tijd om dat klaar te krijgen voor Urkerdag. Schoonva had een heel goed plan. Ik had nog een oud gestreept baatje van ome Kees. Als je daar nu eens alleen de bovenkant afknipt en geen gestreept baatje doet...staat net zo goed en is nog lekker koel ook! Dus eerst aan de slag met het passen van zijn pak en dan ga ik maandag beginnen. Dit is het voorbeeld.

 
Officieel hoort dit natuurlijk niet maar het is wel een fijne oplossing. Ik hou jullie op de hoogte! Het is weer enorm veel werk maar ik heb het er voor over! Een fijne dag verder en tot D.V. volgende week donderdag met #2. Groetjes, Antje
 

14 opmerkingen:

  1. Wel een heel leuke uitdaging Antje! En ja, die jeugd groeit zo hard, daar heb je soms inderdaad inventieve oplossingen voor nodig! Dit komt vast helemaal goed, ik ben benieuwd naar de rest van je voorbereidingen. Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zul je een hoop werk hebben met opgroeiende kinderen. Ze groeien vaak zo dat het niet bij te houden is. Ben benieuwd hoe het je lukt en kijk uit naar het vervolg.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker veel werk, maar als je kinderen het ook leuk vinden, is het helemaal de moeite waard. Ik vind het knap hoor. Heel veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeps jij hebt nog een klusje te klaren, suc6 het gaat vast goed komen!! Fijn weekend zwaaizwaaai

    BeantwoordenVerwijderen
  5. شركة امست لمكافحة الحشرات

    تقدم لكم افضل خدمات مكافحة الحشرات ورش المبيدات الامنة والفعالة والمتخصصة في ابادة جميع انواع الحشرات وابادتها ابادة شاملة مع الضمان بجودة فائق وباسعار مناسبة

    شركة امست لرش المبيدات
    شركة امست

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The above article is nice and interesting, thank you willing to share! Greetings success of admin wish you deign to visit my website, thank you :)

    BeantwoordenVerwijderen