zondag 3 januari 2016

2016

Lieve bloggers en lezer(essen)(s), de allerbeste wensen voor 2016! Een paar dagen terug is is Harm geboren een mooi lief jongetje met een oer-Hollandse naam, prachtig! Dus heb ik een kadootje gebreid voor mijn lieve buurvrouw Dineke. Het patroon komt uit de Katia, ik geloof dat het nr.73 is. Ik heb er wel een klein eigen accentje aan gegeven, omdat het best een ouderwets model luiertruitje is stond het vintage knoopje/strikje er wel heel leuk op! Ongelooflijk toch dat onze oma's hun baby-uitzet helemaal zelf maakten al dan niet met behulp van zussen/vriendinnen/buurvrouwen....wat een werk zal dat geweest zijn! Zoveel luiertruitjes, stokjes, lakensetjes, omslagdoeken...en nu breien we voor de fun!



Ik hoop dat jullie het leuk vinden, volgens mij is het blad nog wel te bestellen. Willen jullie dit ook breien dan wil ik het juiste nr wel in een reactie hieronder zetten. Dit was het weer, ik weet niet wanneer de volgende blog komt. Ik ga er vanuit dat dat wel weer een aantal maanden gaat duren. Ook ga ik geen reactie's meer achterlaten want dan gaat het berichten plaatsen helemaal niet meer lukken. De bloggers die mij kennen weten wel waarom, maar ik blijf bij jullie lezen hoor! Ik weet van jullie maaksels maar ook van verdrietige dingen. Geen reactie betekent niet, niet denken aan! Een lieve groet uit Urk, Antje

11 opmerkingen:

  1. Van Harte gefeliciteerd met de komst van Harm ook de ouders
    En ene heel gelukkig nieuwjaar
    En wat een schitterend breiwerk
    Groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk! Dit truitje heb ik 47 jaar geleden gebreid voor onze eerste: een dochter Margaretha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezegend Nieuwjaar. Voor jou en je gezin.

    Lief dat truitje. Het patroon staat ook in het boek Het groe handwerken uit 1974. Ik heb er heel wat gebreid en het blijft een lief ding voor vooral de hele kleintjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou zo graag het patroon krijgen. Mijn oma breidden het voor mij. Nu benul. Zelf oma en wil het breien voor mijn klei n dochters

      Verwijderen
    2. Ik zou zo graag dit patroon hebben. Mijn oma breide het al voor mij. Nu ik oma ben wil ik het ook graag breien voor mijn kleindochters.

      Verwijderen
    3. Ik zou zo graag dit patroon hebben. Mijn oma breide het al voor mij. Nu ik oma ben wil ik het ook graag breien voor mijn kleindochters.

      Verwijderen
    4. Hallo Marieke,
      Ik zou het je graag geven maar ik heb heb patroon uit het blad en ik denk dat daar rechten aan zitten en ik het niet mag publiceren. Ik hoop dat je het alsnog vind, ik denk dat het blad ook nog wel te vinden is. Succes

      Verwijderen
  4. Lieve Antje, ik wens jou en je familie veel liefde, geluk en gezondheid toe voor het nieuwe jaar.
    Mooi truitje heb je gebreid voor je buurjongetje. Altijd fijn om te krijgen, zo'n met liefde gebreid cadeautje.

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een mooi begin zo, met een nieuw leventje en een nieuw jasje. Ja, die oma's van vroeger namen de tijd. Ik heb dat altijd bewonderd.
    Sterkte, plezier, succes en zegen in alles wat je bezig houdt en moet doen Antje.
    Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Liefde geluk en gezondheid dat is mijn wens voor jou in 2016.
    Een prachtig jasje heb je gemaakt dat zie je tegenwoordig niet vaak meer.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och, dat truitje heb ik bijna 60 jaar geleden gebreid op school. gele katoen en veel te stijf maar nog steeds schattig zag ik op jouw blog. Hoop dat het kindje er vaak mooi in mag zijn.

    BeantwoordenVerwijderen