dinsdag 11 oktober 2011

Nog veel te leren...

Heb ik met blogspot, hoe moet ik volger worden met de foto erbij die ik wil, hoe maak ik die mooie zijkanten aan mijn blog die ik halen kan bij shabby blogs, hoe maak ik in de zijkolom een fotoboek enz,enz..! Maar het komt wel goed, hier een foto van mijn oudste die op de eerste dag van het schooljaar naar de middelbare school ging, hij is ook aan het leren, op dit moment zit hij al zo'n 1 1/2 uur aan zijn huiswerk. Ik ben trots op hem want na het caochen hoef ik hem verder niet aan te sporen en ik hoop dat dat zo blijft! Er is ook gebreit tussen de bedrijven door, twee, jawel, mutsjes! De ene katoenen had ik te strak gebreit toen een iets wijdere van acryl-achtig garen met een glansdraadje, die pastte goed! (heb ik er mooi één over voor de kadodoos) Ik heb de minder en afhechttechniek van Oma toegepast en dat wordt altijd mooi. Het katoenen mutsje is op 3 naalden gebreit en het andere mutsje op 4 naalden, een ouderwets knoopje doet wonderen!
Toen we op vakantie waren kwam ik iets tegen wat ik niet kon laten liggen...
Het was alsof dat haantje op me afrende!
Gaande weg het bericht moet ik steeds het lettertype, de tekstkleur en de uitlijning instellen...? Ook weer iets nieuws..! Nou, voor iedereen een fijne dag verder en een lieve groet uit Urk, Antje.

20 opmerkingen:

  1. ja, Antje, het valt nog niet mee, he, met Blogger! Troost je, je bent niet de enige.......snik!!!
    Schattig mutsje en een snoep van een schaartje: zo heb ik ze nog nooit gezien!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Antje, die jongeman die heb ik eerder gezien (lol) lieve mutsjes heb je gemaakt, knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieve mutsjes, Antje heb je er ook wel eens aan gedacht op het mutsje aan de top te beginnen. Zo brei ik mijn mutsen altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Valt niet mee he Antje een neiuw blog! OOk ik moet nog veel leren wat dat betreft. Jo zoon ook zo te horen. Wat een grote knul alweer. Lieve mutsjes heb je weer gebreid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vergeet ik nog te zeggen dat ik het schaartje zo leuk vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto van de oudste en je mutsjes zijn mooi geworden.

    Je hebt het maar druk met je nieuwe blog. Voor mij was het ook even wennen met de 'nieuwe' blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh je krijgt het heus wel onder de knie en hier een tip, tik eerst alle tekst of download eerst alle foto's, dan hak je de tekst in stukjes en plak die waar je het hebben wil en voila! Lukt vast! Succes ermee, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. P.S, vergeet ik te zeggen dat ik je mutsjes schattig vind! Suf hè!
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel herkenbaar hoor, ook ik ben nog heel veel dingen aan het uitzoeken. Daarom hou ik het nog maar zo simpel mogelijk, zonder al te veel poespas. Maar al doende leert men, gelukkig krijg ik af en toe tips van medecursusten, ha ha! Wat een schattige mutsjes heb je weer gebreid, heel erg lief! Succes hoor! Ook met je grote zoon! Lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kleine mannen worden groot. Fijn dat hij het goed doet op school en ook zijn huiswerk wil maken. En wat een lieve mutsjes heb je gemaakt. Je gaat vast ook nog de kerstballen breien die ik hier en daar voorbij zie komen. En je schaartje is adorable!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke foto van je oudste, ik zie die van mij ook nog zo wegfietsen en is nu twaalf jaar later inmiddels aan het werk. Het gaat snel.
    Was ik ook net gewend aan blogger en nu zag ik dat er blogger interface voor de deur staat. Ik heb al even gekeken en het valt mee.
    Mooi zijn je mutsjes weer en een schattig schaartje.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O wat fijn dat je weer terug bent Antje, zet je meteen op mijn lijst
    Het wijst de weg van zelf wel, je zal zien hoe snel je onder de knie hebt.
    Wat een schitterende mutsjes, en ben helemaal weg van dat schaartje, heb wel ooievaartjes gezien, maar nog nooit een haantje enig
    Ja tijden gaan snel, zouden ze in Zweden zeggen.
    Groetjes Joke en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het eindresultat ziet er goed uit hoor. En door gewoon te doen leer je heel veel. Ik vind blogger fijner dan weblog. Het gaat mij in ieder geval gemakkelijker af...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mon-jardin-en-ik12 oktober 2011 om 17:15

    Ach alles moet even wennen. het beste is dat je er weer bent.
    Leuke mutsjes heb je gebreid."Jouw" roze mutsje ligt hier te wachten op de nieuwe baby.Hoop dat het een meisje wordt. Nog 8 dagen en dan is ze uitgeteld.
    Spannend.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve mutsjes en mooi schaartje. Dat bloggen gaat straks als vanzelf, oefening baart kunst.
    Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Niet getreurd hoor, ik denk dat we allemaal af en toe hebben zitten zweten (en misschien zelfs een beetje zitten mopperen) maar het zal steeds beter gaan. Het is even een zoektocht.
    Schattig Antje die mutsen. En wat een leuke foto van je zoon! Dan worden ze ineens groot hè?!
    je haantjesschaartje is een snoepje! Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Antje
    Wat een leuke mutsjes heb je weer gemaakt
    Wat een grote kerel al heel mooi die foto

    groetjes Geertje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Antje
    Heb je mijn mailtje nog gehad?.
    dach ik blijf het proberen om je zo op je blog even iets te sturen ,en zo als je kan zien ging het nu wel
    hartelijke groet geertje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja Geertje, ik heb je mailtje gehad! Maar ik dacht nu je in Nederland bent kan ik je niet mailen..? Bedankt voor je lieve reactie's! en geniet maar van je verblijf in Nederland!

    Iedereen bedankt voor de mooie en lieve reactie's, het blijft één van de leukste dingen van het bloggen!

    Groetjes,
    Antje

    BeantwoordenVerwijderen