woensdag 6 augustus 2014

schevenings schort

Ook een item van lang geleden..haha!
Wel een heel leuk item! Ik kreeg een heel oud "beestje" in handen gerukt, deze met de vraag of ik een nieuwe wilde namaken! Daar zeg ik geen nee tegen!

Het is een scheveninger schort, ik kreeg een nieuwe lap er bij, dus nameten en aan de slag.

Moet je zien...wat heerlijk versleten...wat zou er allemaal met dit schortje gebeurd zijn..?

Het was niet zoveel werk, misschien een uurtje. Hij was af en toen heb ik de schort netjes gestreken en in "blokjes" gevouwen en gestreken zoals dat bij zoveel klederdrachten gedaan werd. Maar ik vergat om een foto te maken...dus moest de schort opgevouwen op de foto....! Ik ga nog een foto vragen aan degene van wie het schort is, die heeft hem op een paspop zitten.
                                            

 Wat een leuke takkie-strijkplankhoes hè! Ik kon 'm niet laten liggen, bij dat warenhuis met die vier rode letters weet je wel, Echt ****!! Maar dit werd het dus, gestreken en wel, 't was leuk om te doen, al is het alleen maar om de klederdracht weer een duw in de goede richting te geven! Dit was het weer, een lieve groet uit Urk, Antje
 

11 opmerkingen:

  1. Leuk, dat echte Takkie strijkplankovertrek, inderdaad echt ****! De Scheveningse dracht is me het mest vertrouwd, gewoon omdat ik niet zover van die plaats af woon. Ik vind de mooie pastel omslagdoeken altijd zo mooi. En ja, kon het oude schort maar vertellen wat het allemaal heeft meegemaakt. Groeten, Anny.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt dat scheveninger schort. Ja die klederdrachten moeten in ere gehouden worden. Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je die schort "even"na hebt kunnen maken. Mooi geworden.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt Antje! En wat leuk dat je het ons laat zien! Ik hou ook zo van die oude kledingstukken, ze vertellen een verhaal van vroeger en de mensen die ze droegen... Ben van plan om komende winter een eigen jak te gaan maken, heb nu al zin! Voorlopig eerst veel onderzoek doen naar stoffen, patronen en werkwijzen. Ook leuk ;) Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat zo' n schort zo versleten is, echt met liefde gedragen....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met die schort zal zeker veel gebeurd zijn. Ik zit te denken aan het verhaaltje over oma's schort. Fijn dat je een nieuwe schort hebt gemaakt. Strijken op zo'n mooie overtrek is ook veel leuker om te doen.
    Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als dat schortjes toch eens kon praten..................
    Mooi gemaakt Antje, dat zal ook vele jaren meegaan, en veel verhalen te vertellen hebben..
    Fijn weekeinden vanuit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n oud schortje maakt wel nieuwsgierig naar de verhalen die je erover zou kunnen vertellen. Leuk om het na te maken en iemand daar weer een plezier mee te kunnen doen!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zo'n versleten schoort. Maar je hebt een mooie nieuwe gemaakt. Leuk hoe het gevouwen wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij bent ook van alle markten thuis, heerlijk weer een nieuwe shulk (short) en wat heb je een LEUKE strijkplankhoes geen straf om zo te strijken!! Knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie blogje ik zag u via andere bloggers..leuk om hier te lezen

    BeantwoordenVerwijderen